beursstand grachtenpand amsterdam

Vergroot je zichtbaarheid op een beurs

Een beurs is uitermate geschikt om de zichtbaarheid onder je doelgroep te vergroten. Het maakt het eenvoudig om je potentiële klanten op het juiste moment te bereiken. Met een creatieve en slimme beursstand val je op tussen de concurrentie en trek je meer mensen naar je stand. Staat je bedrijf niet vaak op beurzen? Overweeg dan om een beursstand te huren. Een alternatief waarmee je kosten bespaart. In dit artikel behandelen we een aantal creatieve oplossingen waarmee je beursstand zeker opvalt.

Interactiviteit en betrokkenheid

Iets boeiends en uitnodigends hebben is noodzakelijk om meer mensen naar je stand te brengen. Mensen houden ervan om betrokken te raken en met iets in contact te komen en hoe boeiender het is, hoe meer mensen je bedrijf zullen herinneren. Gebruik bijvoorbeeld onderstaande manieren om de interactiviteit en betrokkenheid te vergroten:

  • Interactieve spelletjes
  • Een uitdaging of quiz die bezoekers moeten oplossen
  • Een uniek fotopunt dat mensen uitnodigt om een foto in/van je stand te nemen
  • Een live social media wall voor sociale interactie
  • Mogelijkheid voor bezoekers om hun opmerkingen of gedachten achter te laten over een actueel onderwerp in verband met je branche
  • Uitspraken die mensen aanzetten tot denken

Technologie

Technologie is vandaag de dag overal aanwezig, dus waarom zou je niet overwegen om enkele digitale elementen in je stand op te nemen? Je kunt hierbij denken aan:

  • Indrukwekkende verlichtingsdisplays
  • Informatie die mensen op hun smartphone kunnen downloaden
  • Touchscreens met interactieve effecten
  • Mogelijkheid tot interactie met je website of het downloaden van je app tijdens de beurs voor extra functies

Giveaways en Berichten

Als het aankomt op giveaways, draait het allemaal om je bedrijf en wat je het beste helpt om nieuwe klanten binnen te halen. Het heeft geen zin om iets gratis weg te geven als het je bedrijf niet echt weerspiegelt of niet helpt om waardevolle contacten op te doen. Kies daarom bijvoorbeeld voor:

  • Giveaways die elementen van interactiviteit of ontdekking van je product/dienst bevatten.
  • Berichten die mensen aan het denken zetten.

Uitnodigingen

Alleen een opvallend beursstand hebben is niet genoeg. Je zal mensen moeten uitnodigen om je stand te bezoeken en dat begint bij de uitnodiging. Laat mensen over je nadenken en geef ze een stukje van wat je gaat laten zien, bijvoorbeeld door:

  • Mensen mee te nemen op reis met de uitnodiging.
  • Pop-up uitnodigingen te maken.
  • Een sterk statement te maken.

Wat je ook besluit te gebruiken om mensen naar je stand te lokken, zorg er altijd voor dat je uitingen en berichtgeving consistent zijn en dat elke activiteit gericht is op het genereren en aantrekken van nieuwe klanten.